cara mudah untuk permainan lego atau bricks tahan lama kekal bentuk siap bina

Asalammualaikum dan salam sejahtera..
Kali ni saya nak kongsi pengalaman saya dengan permainan LEGO atau Bricks..

Seperti yang kita tahu..permainan ini datang dlm bentuk block yang mana kita kena pasang sendiri..Anak2 saya suka dengan permainan ini..yang menjadi mangsa untuk pasang block2 lego ni dah tentu la saya..hihi..

Apa yang saya tidak suka dengan permainan ini..setelah siap saya bina mengikut rela bentuk pada kotak..kemudian anak main mesti ada yang tertanggal atau sengaja dibuka balik oleh anak2..lepas tu bersepah disetiap sudut rumah..

Jadi saya pun befikir untuk menyelesaikan masalah ini dan cari jalan penyelesaian..saya kumpul balik bongkah2 yang besepah..sebelum ada bongkah2 yang hilang..

Setelah semua dapat dikumpulkan balik..saya mula memasang satu demi satu..setiap kali saya mencantumkan setiap bongkah..saya letak super glue atau lebih popular GAM GAJAH..

Jangan letak gam terlampau byk..memadai setitik dua sahaja..setelah siap dipasang..saya cuci dulu dengan sabun pencuci pinggan..saya pakai glo cuci sehigga bersih..kemudia saya keringkan lego yg siap dibina..Dah kering baru la saya bagi anak2 main..Alhamdulillah..keadaan fizikal lego masih dlm keadaan asal sehingga kini..wife pun x membebel pasal lego besepah lagi..


Terima kasih sudi singgah di blog saya..selamat mencuba ye

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cara Merawat Ikan laga,kaloi dan lain2 ikan hiasan yang sakit

Port aku selalu mancing kat Klang Selangor

Cara Mudah Menanam Pokok Tin